۱۳۹۵ فروردین ۲۹, یکشنبه

پیامدهای شکست رژیم در اجلاس سازمان کشورهای اسلامی

 
رسوایی و شکست رژیم در اجلاس سازمان کشورهای اسلامی و محکومیت رژیم آخوندی در بیانیه پایانی این اجلاس، به عاملی برای تشدید جنگ باندهای متخاصم نظام آخوندی تبدیل شده و به تسویه حساب با یکدیگر پرداختند.

رسانه‌های باند خامنه ای  - بیانیه پایانی در استانبول تبدیل به یک مانیفست ضدنظام شد

کیهان خامنه‌ای وحشت رژیم پیامدهای زهر اتمی و خلع‌ید از رژیم در منطقه را تحت عنوان برجام منطقه ای برملا کرد و نوشت: پس از امضای برجام هسته‌ای، اقدامات عربستان علیه نظام روند رو به تزایدی پیدا کرد کاملاً واضح است که با تشدید نزاع سعودی علیه نظام و توصیه به سعودیها برای مذاکره با نظام، دو جز‌ء مکمل طرحی هستند که تضعیف قدرت منطقه‌یی ما را نشانه رفته است... در این میان برابر پاره‌یی خبرها، بعضی از دستگاهها با تحلیل انحرافی و یا با تجاهل نسبت به « توطئه آمریکایی» یا «برجام منطقه‌یی» صحبت از لزوم توافق با عربستان می‌کنند.
روزنامه سپاه پاسداران هم نوشت: آن‌چنان‌ که از تصاویر برآمده از اجلاس نیز پیداست (دولت روحانی) بار دیگر مایل به بکارگیری کلید تعامل‌گرایی در مقابل عربستان بود که با واکنش منفی آنان مواجه شده است... این بار چاقو دسته خود را بریده است. قطعاً می‌توان گفت لکه‌دار کردن عزت (نظام) در استانبول نیز بخشی از سناریو بود. کلید تعامل‌گرایی این بار نیز برای سعودیها گشایش‌آفرین بود.

روزنامه باند دلواپسان به نام وطن امروز نیز نوشت: بیانیه پایانی در استانبول تبدیل به یک مانیفست ضدنظام شد. پس از بیانیه ضد (نظام) اتحادیه عرب، بیانیه پایانی سران کشورهای اسلامی نیز علیه نظام تنظیم و صادر شد، تا عربستان در روند فشار دیپلوماتیک، یک گام به جلو داشته باشد.
 

رسانه‌های باند رفسنجانی - علت شکست در استانبول، بالارفتن از دیوار سفارت عربستان

 رسانه‌های باند رفسنجانی و روحانی فرصت را تسویه حساب با باند رقیب مغتنم شمرده و علت شکست مفتضحانه رژیم در اجلاس استانبول را عملکرد باند خامنه‌ای عنوان می‌کنند.
روزنامه آرمان نوشت: ایرادی که در منطقه به (نظام) گرفته می‌شود درباره عملکرد خودسرانه افراد ماجراجو در بالارفتن از دیوار سفارت عربستان است. حال جای سؤال است که آیا دستور این حمله از سوی عوامل عربستان صادر شده یا از سوی برخی افراد نادان داخلی که برخلاف منافع ملی دستور حمله به سفارت آل سعود را دادند.

روزنامه دولت موسوم به ایران نیز بر برجام منطقه‌یی تأکید کرد و نوشت: در اجلاس استانبول تنها نقطه ضعفی که بهانه‌جویی (علیه نظام) را تسهیل کرد، اقدامات مشکوک و مرموز در داخل کشور مانند حمله به مراکز دیپلوماتیک عربستان در تهران و مشهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر