۱۳۹۵ اردیبهشت ۳, جمعه

استقبال نمایندگان کنگره از تصمیم دیوان عالی آمریکا برای پرداخت غرامت دو میلیارد دلاری توسط رژیم ایران

 
نمایندگان کنگره آمریکا از تصمیم دیوان عالی آمریکا د‌ر روز چهارشنبه اول اردیبهشت به‌منظور برداشت حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های مصادر‌ه شده رژیم ایران برای پرداخت به خانواده‌های قربانیان تروریسم استقبال کردند.
سناتور مارک کرک نماینده‌ ایالت ایلینوی، ایلیانا رزلهتینن، نماینده ایالت فلوریدا، پاتریک میهان، نماینده پنسیلوانیا در مصاحبه با واشینگتن‌فری‌بیکن تصمیم دیوان عالی را مورد ستایش قرار داده‌اند.

میشل مک‌کاول، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در بیانیه‌یی از این تصمیم استقبال کرد.

این حکم در سال 2014 تأیید و قرار شد جهت پرداخت غرامت، نزدیک به 2 میلیارد دلار از محل مبالغ بلوکه‌شده بانک مرکزی رژیم ایران برداشت شود. این مبلغ در حال حاضر در حسابی در سیتی بانک نیویورک نگهداری می‌شود.
 
بیشتر بخوانید:

حکم دیوان عالی آمریکا: رژیم ایران باید دو میلیارد دلار به قربانیان تروریسم در آمریکا بپردازد

دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95حکم داد که دو میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده رژیم ایران باید به خانواده‌های قربانیان آمریکایی تروریسم این رژیم پرداخت شود.
این حکم شامل خانواده‌هایی می‌شود که بستگانشان در جریان بمب‌گذاریهای سال 1983 در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و سایر حملات تروریستی رژیم ایران کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویتر گفت: این حکم با رأی مثبت 6قاضی در مقابل رأی منفی دو قاضی از قضات دیوان عالی و برخلاف درخواست تجدیدنظر بانک مرکزی رژیم ایران صادر شده است.

دیوان عالی آمریکا گفته است کنگره با تصویب لایحه‌یی در سال 2012 حق دادگاههای آمریکایی را در زمینه پذیرش شکایت خانواده‌های قربانیان تروریسم رژیم ایران به‌رسمیت شناخته است.

برآشفتگی رژیم ایران از افشای همکاری آن با القاعده در حادثه تروریستی ۱۱سپتامبر

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس امروز یکشنبه 8فروردین 95 برآشفتگی آخوندها را از افشای همکاری رژیم ایران با القاعده در جریان حملات تروریستی 11سپتامبر ابراز کرد و نوشت: ”با ادعای دخالت ایران در حادثه ۱۱ سپتامبر، مبلغ غرامت آمریکا از ایران به بیش از 21 میلیارد دلار افزایش یافت “.
خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: روزنامه «الشرق‌الأوسط» چاپ لندن، در دو گزارش سریالی، صفحاتی از حکم دادگاهی در نیویورک علیه ایران در خصوص پرونده «11سپتامبر 2001» را منتشر کرد و نوشت در حکم دادگاه به نام سه نهاد و شخصیت ایرانی مشخصاً اشاره شده است. الشرق‌الأوسط که روزنامه‌یی سعودی است و با پیگیری این مسأله تلاش می‌کند بگوید ایران عامل حوادث 11سپتامبر است، در شماره اول گزارش خود (جمعه 25مارس) نوشت: جرج دانیلز قاضی دادگاه نیویورک، تهران را به پرداخت جریمه 10 میلیارد و 700میلیون دلاری محکوم کرده که با احتساب سود دورة ماقبل صدور حکم که سالانه 9 درصد است بیش از 21 میلیارد دلار می‌شود.

خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: الشرق‌الأوسط آنچه آن را «سند» خواند، در این دو گزارش منتشر کرد که شامل بخشی از «شهادت (دو عامل) آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) و حکم دادگاه» است که در آن علیه ایران، حزب‌الله و برخی مقامات عالی ایران شهادت [دروغ] داده شده است».

خاطرنشان می‌شود بروس تیفت مسئول سابق عملیات سری و رئیس یکان آژانس اطلاعات مرکزی در مصاحبه با شرق الاوسط فاش ساخت رژیم ایران در حوادث 11سپتامبر حمایت لجستیکی کرد و به تروریستها پناهگاه امن داد، کما این‌که در طراحی این عملیات نیز شرکت داشت. طی این پروسه با عناصر ارشد ”القاعده“ نیز ارتباط داشت.

اسناد محرمانه همکاری رژیم ایران و عواملش در جریان ۱۱سپتامبر

روز 27اسفند روزنامه فرامنطقه‌یی الاشرق الاوسط 6 سند قضایی را منتشر کرد که دادگاه نیویورک بر اساس آنها رژیم ایران را به پرداخت غرامت محکوم کرده است.
این اسناد نشان می‌دهد رژیم ایران، انتقال نیروهای القاعده را به اردوگاههای آموزشی در افغانستان تسهیل کرده است؛ مساله‌ای که برای موفقیت عملیات ۱۱سپتامبر ضروری بود.
این اسناد نشان می‌دهد که عماد مغنیه، از سرکردگان  پیشین حزب‌الله لبنان، با عاملان حملات ۱۱ سپتامبر، اکتبر سال 2001 دیدار کرده و سفر آنها به ایران را با گذرنامه‌های جدید تأمین کرده است تا پیش از عملیات، حفاظت کامل از آنها صورت گیرد. بنابراین اسناد منتشرشده ، مقامات رژیم ایران به پلیس گذرگاههای مرزی دستور دادند تا گذرنامه‌های عاملان حملات را مهر نزنند تا عملیات نقل و انتقالشان تسهیل شود.

این اسناد نشان می‌دهد که پس از حوادث 11سپتامبر هم رژیم ایران به کمک مالی به القاعده، ادامه داد و پناهگاهی امن برای رهبران این گروه تأمین کرد.
اسناد خاطرنشان کرده‌اند که سال ۱۹۹۳ جلسه‌ای در خارطوم پایتخت سودان برگزار شد که در آن اسامه بن‌لادن بنیانگذار و رهبر پیشین القاعده و ایمن الظواهری رهبر کنونی این گروه، با عماد مغنیه و شماری از مسئولان ایرانی با هدف ایجاد ائتلافی برای همکاری مشترک و حمایت از تروریسم، دیدار و گفتگو کردند.

روزنامه الشرق‌الأوسط به‌نقل از یک منبع قضایی که نامش را ذکر نکرده، نوشته است که پرونده اتهامی علیه ایران، شش شخصیت حقیقی و حقوقی را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد که عبارتند از: علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی فلاحیان وزیر سابق اطلاعات این کشور، معاون فرمانده سپاه پاسداران ایران و محمد باقر ذوالقدر. سه نهاد هم عبارتند از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران.
این اسناد نشان می‌دهد که اختلاف میان شیعه و سنی، مانعی برای همکاری در زمینه عملیات تروریستی نیست به‌گونه‌یی که اعضای برجسته‌یی از القاعده به ایران سفر کرده و توسط رژیم ایران برای چگونگی استفاده از مواد منفجره را آموزش دیده‌اند.

دیداری که بن‌لادن، الظواهری، مغنیه و برخی از مقامات رژیم ایران در سودان را گردهم آورد، به سلسله‌ای از تماس‌ها، آموزش‌ها و عملیات مستمر با همکاری میان رژیم ایران، حزب‌الله و القاعده انجامید.
اسناد نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان، به نیروهای القاعده، آموزش منفجر کردن ساختمانهای بزرگ را داده است. همچنین آموزش‌هایی ویژه در زمینه اطلاعات و امنیت در اختیارشان قرار داده است. آموزش تروریستها میان القاعده، رژیم ایران و حزب‌الله در دهه نود قرن گذشته ادامه یافت. رژیم ایران از عملیات نقل و انتقال تروریست‌های عامل حملات ۱۱ سپتامبر، پشتیبانی مالی مستقیم کرده است.

به‌نوشته الاشرق الاوسط منبع قضایی گفت که بسیاری از ربایندگان هواپیماها در عملیات ۱۱ سپتامبر، در رفت و آمد خود به افغانستان، از ایران عبور کردند. آنها از مهر نخوردن گذرنامه‌هایشان در معابر مرزی ایران استفاده کردند. رژیم ایران از این راه رفت و آمدهای القاعده به افغانستان را پیش از ۱۱ سپتامبر تسهیل می‌کرد.

بنا بر اسناد، رژیم ایران همچنین کمک مالی مستقیمی به‌عملیات ۱۱ سپتامبر ارائه داد. رژیم ایران همچنین به پشتیبانی مالی از القاعده پس از حوادث ۱۱ سپتامبر 2001 ادامه داد و برای رهبران این گروه، پناهگاهی امن فراهم کرد. همچنین رژیم ایران از عملیات انتقامجویانه القاعده علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان، پشتیبانی مالی کرد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر