۱۳۹۵ اردیبهشت ۴, شنبه

مخالفت اعضای کنگره آمریکا با دادن امتیازهای اقتصادی به رژیم ایران

 
شماری از نمایندگان با نفوذ کنگره آمریکا به جان کری هشدار دادند برای کمک به رژیم ایران برای بهره‌برداری اقتصادی از برجام زیاده‌روی نکند.
کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان نیز در توئیتر خود نوشت: آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند به رژیم ایران اجازه دسترسی به دلار بدهد.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان گفت: دولت آمریکا نباید امکان دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم رژیم ایران به بازار مالی آمریکا و دلار را فراهم کند.
 
بیشتر بخوانید:
 

جنگ باندهای حکومت ایران بر سر برجام و اعترافهای رئیس کل بانک مرکزی

حملات باند خامنه‌ای به سیاستهای باند رفسنجانی و روحانی بر سر برجام و ا ذعان رئیس کل بانک مرکزی رژیم مبنی بر این‌که برجام تا کنون هیچ چیز برای رژیم در بر نداشته ادامه دارد.
پاسدار کوثری، عضو حذف شده مجلس ارتجاع گفت: دولت واکنشی به بدعهدیهای طرف مقابل نشان نمی‌دهد.
آلیا، یک عضو حذف شده دیگر مجلس ارتجاع نیز گفت: برجام انجام شده اما کسی چیزی نمی‌بیند و برجام و امثال آن تأثیری در وضعیت اقتصادی ندارد.
 

وی خواستار اجرای الگوی اقتصادی خامنه‌ای موسوم به اقتصاد مقاومتی توسط دولت آخوند روحانی شد.
همچنین آخوند رجبی عضو باند مدرسین قم نگرانی خود را از هدف قرار گرفتن نظام آخوندی ابراز کرد و گفت: ”امروز برجام موشکی در دستور کار آمریکا قرار گرفته است و فردا دیگر برجامها مثل حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم مطرح می‌شود، این برجامهای سریالی، در واقع قلب ماهیت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند“.
 
تلویزیون رژیم نیز به بهانه بررسی گزارش سه ماهه وزارت‌خارجه رژیم به مجلس ارتجاع درباره اجرای برجام، در گفتگو با دو نماینده مجلس ارتجاع، به بررسی اظهارات رئیس کل بانک مرکزی رژیم و آثار زهر اتمی بر اقتصاد بحران‌زده ایران در حاکمیت نظام آخوندی پرداخت:
نوذر شفیعی: بحث سوئیف هست که الآن مشکل ما یکی‌اش این هست که به هر حال آمریکاییها تو این کار کارشکنی می‌کنند و مانع از مشارکت بانکهای بزرگ در همکاریهای بانکی با ما می‌شوند، یک خورده سرمایه‌گذاری خارجی رو به‌طور غیرمستقیم تهدید می‌کنند نگرانیهایی رو برای ما به‌وجود آورده و حالا آمریکاییها میگن که بعضی از این چیزهایی رو که شما می‌خواهید تو برجام نیست...

نقوی حسینی: به اعتقاد من این گزارشی که وزارت‌خارجه داده، واقعاً اشکالات زیادی داره، اول این‌که من اصلاً این گزارش رو در سطح وزارت‌خارجه نمی‌بینم، بسیار گزارش سطحی و بدون استنادات، بدون، مطالب، بدون اشاره به رویدادهایی که اتفاق افتاده گزارش تهیه شده،تو این گزارش هیچ اشاره ای به قرارداد نشده اصلا، اصلاً قراردادی وجود نداره، تازه اشاره شده به چند دوره نشست داشتیم برای قراردادهای تضمینی، در حالی که ما قلب راکتور رو درآوردیم.
 
نقوی حسینی: چندتا معامله بانکی انجام شده، کدام بانک با ما کار می‌کنه، هیچ بانکی با ما کار نمی‌کنه، این‌که آقای سیف میره در آن کنفرانس و در مقابل دوربین میگه هیچ چیز نصیب ما نشده، نصیب ما از دو وجه داره ایشون اشاره می‌کنه، یکی این‌که تحریم سوئیف برداشته شده، بله برداشته شده، کدام بانک با ما کار می‌کنه، کدام بانک با ما وارد معامله شده، بانکی وارد معامله با ما نمی‌شه، پس چیزی نصیب ما نمی‌شه.
دوم بلوکه شدن پولهای ما بلوکه، پولهای ما آزاد شده، خوب آقای دکتر شفیعی تو کمیسیون امنیت بودن، معاون بانک مرکزی حضور داشتن، آقای عراقچی حضور داشتن، مسئول خصوصی‌سازی اقتصاد دولت حضور داشتن، من نیم ساعت روی این اصرار کردم که شما بفرمایید که چند دلار تا حالا از این پولی که از بلوکه آزاد شده در اختیار ایران قرار گرفته، چند دلار، بگید10 دلار، بگید 100 دلار، بگید 1000 دلار، یک میلیارد دلار، عدد بدهید، عددی به‌ما داده نشد، ما اطلاع داریم که هیچی نصیب ما نشد، این‌که آقای سیف میگه چیزی نصیب ما نمی‌شه، نشده تا کنون خوب مستند داره صحبت می‌کنه، من می‌خواهم بگم تحریمها روی کاغذ برداشته شده، ...

به دنبال حملات باند خامنه‌ای به برجام، رفسنجانی به دفاع از برجام پرداخت و گفت: پرداختن به مسائل سوئیفت و سخنان سیف، رئیس کل بانک مرکزی، برخورد جناحی و سیاسی بعضی‌ها نسبت به آینده‌ی است و بهانه‌گیری و موضع‌ می‌گیرند تا شکست برنامه‌های دولت را به مردم القاء کنند.

آخوند مکارم شیرازی هم از برجام حمایت کرد و گفت: عده‌یی در مورد برجام بی‌انصافی می‌کنند. تعجب می‌کنم با وجود موافقت خامنه‌ای با برجام، برخی باز از تعبیر خیانت استفاده می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر