۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۰, جمعه

نگرانی نظام اسد از افزایش شمار نظامیان آمریکایی در سوریه برای جنگ با داعش


دولت سوریه اعلام کرد که از گزارش‌های منتشره درباره ورود ۱۵۰ نیروی نظامی آمریکا به شمال شرق سوریه، احساس نگرانی می‌کند و آن را «نقض صریح حاکمیت سوریه» می‌داند.
این موضع دو روز پس از آن گرفته می‌شود که ایالات متحده آمریکا، از عزم خود برای اعزام شمار بیشتری از نیروهای خود به خاک سوریه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه این کشور: «با نگرانی بسیار، خبرهای حاکی از ورود ۱۵۰ نیروی نظامی آمریکایی به منطقه رمیلان در خاک سوریه را دریافت کردیم»، این خبرگزاری، نامی از این مقام مسئول نبرده است.
این گزارش افزوده است: «جمهوری عربی سوریه، این تجاوز را محکوم کرده و آن را دخالتی خطرناک و نقض صریح حاکمیت سوریه می‌داند».
پایگاه هوایی رمیلان، در منطقه‌ای واقع است که در کنترل واحدهای حمایت از خلق کُرد قرار دارد. این گروه متحد آمریکا در جنگ علیه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش است.
استقرار نیروهای جدید آمریکایی در سوریه هنگامی روی می‌دهد که سخن‌ها از قریب الوقوع بودن آغاز عملیات باز پس گیری شهر الرقه، از شبه‌نظامیان داعش، حکایت دارد. الرقه، مرکز اصلی داعش در سوریه به شمار می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر