۱۳۹۵ فروردین ۲۹, یکشنبه

افشای وعده‌های دروغین حسن روحانی در مورد برجام

 
محمدکاظم انبارلویی از باند مؤتلفه طی یادداشتی با عنوان ”فرجام برجام!“در مورد وعده دروغین آخوند روحانی نوشت: ”رئیس‌جمهور در پیام نوروزی خود تصریح کرد: ’برجام به فرجام’ رسید و ’زنجیرهای تحریم’ پاره شد. تحریم‌های بانکی، مالی، پولی برداشته شد. اما رئیس کل بانک مرکزی که به آمریکا سفر کرده است در مصاحبه با المانیتور گفت: آمریکا به تعهداتش عمل نکرد و تقریباً هیچ اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: ”عجیب است وسط این بدعهدی و نقض پیمان توسط آمریکایی‌ها، همین روزها وزارت‌خارجه آمریکا بیانیه صادر می‌کند در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران و مدعی می‌شود: ’روحانی در سال 2013 بعد از یک انتخابات غیرآزاد روی کار آمده است! این نهایت بی‌شرمی… است. سخنگوی دولت و سخنگوی وزارت امور خارجه در برابر این بی‌حرمتی‌ها و بدعهدیها ساکت هستند و هر از چندی یقه منتقدان مشفق و دلسوز را می‌گیرند و ناسزا نثار آنها می‌کنند. آیا این رسم پاسخگویی به‌عنوان یک وظیفه و پاسخ به سؤالات افکار عمومی به‌عنوان یک حق است؟! بعید است در این فرایند گفتگوی برجام به فرجام برسد“.
 
بیشتر بخوانید:

اعتراف رفسنجانی به شکست برجام

رفسنجانی روز 28فروردین 95 در دیدار با هیأتی از مقامهای آلمانی با نگرانی گفت:
«برجام می‌توانست عقب‌ماندگی‌های روابط ایران و کشورهای پیشرفته را جبران کند، اما بدعهدیهای بعضی از طرفهای مذاکره، انجام تعهدات را با کندی مواجه کرده است».

یک سایت باند خامنه‌ای به نام جام نیوز با عنوان «آقای هاشمی؛ اعتراف دیرهنگام‌تان مایه تأسف است!» نوشت:
اظهارات هاشمی در خصوص بدعهدی طرف‌ مقابل در اجرای برجام بعد از سخنان ولی الله سیف، به‌عنوان دومین و بزرگترین اعتراف به شکست برجام بر اثر بدعهدیهای آمریکا، در بین دولت و حامیان آن بی‌نظیر بوده است.

هاشمی رفسنجانی در دیدارهای نوروزی خود در تاریخ 17 فروردین و در کمتر از ده روز پیش، گفته بود: «مایه تأسف است که بعضی‌ها در داخل برای تخریب دستاوردهای برجام تلاش می‌کنند و منافع باندی و جناحی را بر مصالح ملی و نظام ترجیح می‌دهند».
همچنین وی در این دیدار نوروزی تشکیک در عادی بودن روابط بانکی ایران با اروپا تأسف‌بار خوانده و گفته است: «با این‌که بانک مرکزی خبرنگاران را برای دیدن باز بودن سوئیفت دعوت کرد، باز هم بعضی‌ها شبهه می‌کنند، که البته کاملاً معلوم است برای چه، چنین کارهایی را می‌کنند».

هاشمی رفسنجانی در حالی از باز بودن سوئیفت ها سخن گفته است که ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی رژیم که برای شرکت در اجلاس سالیه بانک جهانی راهی آمریکا شده بود ابتدا پشت درهای بسته با وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرد و سپس به شورای روابط خارجی آمریکا آمد و سخنانی را به زبان آورد که هیچ کس در تهران انتظار شنیدن آنها را نداشت. وی رسماً اعلام کرد «آن چیزی که از برجام انتظار داشته تا کنون محقق نشده و آمریکا هنوز با وجود گذشت سه ماه از اجرای برجام اجازه دسترسی به سیستم مالی خود را به بانکهای ایرانی نمی‌دهد

سایت باند خامنه‌ای افزود: «حال سؤال اینجاست هاشمی رفسنجانی که امروز به بدعهدی طرفهای مقابل در اجرای برجام تأکید دارد، خود را در زمره منتقدان برجام می‌داند که آنان را با القابی چون ’افراطی’، ’منفعت طلب حزبی’، ’همنوا با اسرائیل’ متهم کرده است؟

از ایشان باید پرسید که آیا ’سایه جنگ، تهدید و تحریم’ که به واسطه برجام از کشور دور شده، آیا با بدعهدی طرفهای مقابل، باز خواهد گشت؟ و یا باید به جای پاسخگویی به سؤالات بالا، از پدر محکوم مالی و امنیتی منتظر اعترافها بعدی باشیم.

اعتراف‌های تلخ و دیرهنگام در خصوص مسائلی چون: ’سوئیفتهای بانکی’، ’غیرقابل اعتماد بودن آمریکا’، ’ردصلاحیت شدگان در انتخابات اخیر’، ’روابط دیپلوماتیک با عربستان’، ’جنگ، تهدید و تحریم’ و.»...

آخوند احمد سالک: در پسا برجام هم ما را تحریم می‌کنند
آخوند احمد سالک عضو مجلس ارتجاع با نگرانی گفت: ”آمریکایی‌ها نه تنها به تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند بلکه در پسابرجام شاهد هستیم که به بهانه‌های مختلف ما را تحریم می‌کنند“.
وی با حمله به آخوند حسن روحانی گفت: ”دولت و همه مسئولان باید طبق تبیین سیاستهای مقام معظم رهبری عمل کنند لذا، هرجا که طرف مقابل برجام را نقض کرد دولت باید با اقدام و عمل پاسخگو باشد اما تا کنون شاهد اقدام و عمل متناسبی از سوی دولت در مقابل نقض عهدهای آمریکایی‌ها نبوده‌ایم“.


اعتراف رئیس بانک مرکزی رژیم: برجام تا کنون هیچ دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است

رئیس بانک مرکزی رژیم با اعتراف به این‌که برجام تقریبا هیچ دستاورد اقتصادی نداشته است گفت: ”توافق برجام از چند ماه پیش اجرایی شده اما ممنوع بودن همکاریهای بین بانکی موسوم به «مبادلات چرخه دلار» امکان استفاده ایران از خدمات دلاری در مبادلات خارجی را سلب کرده است. “

برجام بدون هیچ عایدی

ولی الله سیف که با تلویزیون بلومبرگ مصاحبه می‌کرد گفت: ”توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تا کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است. ایران سه ماه بعد از اجرایی شدن برجام، توان دستیابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط‌ شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌ حساب‌هایش در مبادلات خارجی به‌دنبال راهی برای استفاده از دلار است“.
رئیس بانک مرکزی رژیم در ادامه گفت: ”با آن که قرار است سپرده‌های ایران در بانکهای خارج از کشور قابل دسترس باشند، بانکهای اروپایی کماکان نگران نقض قوانین آمریکا و مواجه شدن با جریمه‌های سنگین این کشور هستند“.

وی افزود: ” «تقریباً هیچ چیز» از این توافق که در روز 27 دی اجرایی شد عاید ایران نشده است. یکی از نیازهایی که قطعاً ما داریم تبدیل کردن ارز است برای این‌که بتوانیم به تأمین‌کنندگان (کالا) پول پرداخت کنیم. این، نیازمند دسترسی به نظام مالی آمریکا است“.

پل رایان: نگران توافق اتمی  هستم


پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۲۶ فروردین95 گفت: با هر گونه تلاشی برای دسترسی رژیم ایران به دلار آمریکا مخالف است و نگران دادن امتیازات زیاد به این رژیم از سوی دولت اوباماست.

پل رایان در جمع خبرنگاران در واشینگتن گفت: «من نگران توافق اتمی هستم. نگرانم آن‌قدر امتیاز به رژیم ایران بدهیم که قادر نباشیم آنها را بازگردانیم.

به گزارش خبرگزاری رویتر پل رایان افزود: «معتقدم سال آینده و با روی کارآمدن دولت جدید در آمریکا تا جایی که امکان‌پذیر است باید بسیاری از امتیازاتی را که به رژیم ایران داده‌ایم پس بگیریم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً از سفر به کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر اردن، عربستان، مصر و آلمان برگشته است گفت: سیاست خارجی دولت باراک اوباما درباره معامله با رژیمهای ایران و سوریه اشتباه است. متحدان آمریکا می‌خواهند بدانند که آیا آمریکا هم‌چنان در میدان است یا نه؟ متحدان ما تا حدودی از سیاست دولت اوباما نگران هستند.

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا بخشی از توافق هسته‌یی با این رژیم نبوده و آمریکا چنین اقدامی را قابل بررسی نمی‌داند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در نشست خبری خود در واکنش به سخنان ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت: آمریکا و بقیه اعضای جامعه جهانی به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌یی پایبند هستند.
 

صدای اعتراضها علیه برجام

آخوند پژمانفر عضو مجلس ارتجاع از مشهد خطاب به آخوند حسن روحانی گفت: ”دیپلوماسی لبخند همیشه نتیجه بخش نخواهد بود و در جامعه‌یی که ما قرار داریم بسیاری از کشورها که منطقشان زور است، مستکبرانه حقوق ما را ضایع می‌کنند. در قضیه برجام که بعضی از آقایان اسم آن را بازی برد - برد گذاشته‌اند، مردم می‌بینند که برای ما هیچ بردی نداشته و در زندگی مردم هیچ اثری نگذاشته است “.
وی که روز شنبه 28فروردین 95 با خبرنگار بسیج مصاحبه می‌کرد افزود: اگر دیپلوماسی مقتدرانه در دولت وجود داشت این همه تضییع حقوق صورت نمی‌گرفت. متأسفانه به جای این‌که هیأت نظارت بر برجام با بدعهدی‌های طرف مقابل برخورد کند می‌بینیم که بعضی آقایان تلاش می‌کنند که مردم از بدعهدیهای طرف مقابل مطلع نشوند و مسئولین اجرایی ما مردم را نامحرم می‌دانند“.

نگرانی پاسدار علیرضا زاکانی: آمریکا در برجام ۲و۳ به‌دنبال محصور کردن انقلاب اسلامی است

پاسدار علیرضا زاکانی عضو مجلس ارتجاع با نگرانی گفت: آمریکا در برجام ۲و۳ به‌دنبال محصور کردن انقلاب اسلامی است. آمریکا در طرح مسأله برجام 2 به‌دنبال حل مسائل منطقه با نگاه خود است؛ آنها به‌دنبال این هستند طرح خاورمیانه جدید را به ثمر برسانند طرح برجام‌های متعدد از جمله برجام 3 با هدف ایجاد زمینه ارتباط و همچنین عادی‌سازی رابطه با آمریکا مطرح می‌شود و این‌که باور به ارتباط با آمریکا در میان مردم تقویت شود.
وی که در اهواز سخنرانی می‌کرد گفت: ”متأسفانه در دولت یازدهم اراده‌یی برای نگهداشت پیشرفت‌های هسته‌یی وجود نداشت که نمونه آن اخراج نخبگان هسته‌یی بود و آمریکا نیز در مذاکرات به‌دنبال محدود کردن فعالیتهای هسته‌ای ایران تا حد ممکن بود“.

پاسدار زاکانی افزود: ”سوئیفت باز است ولی هیچ بانک خارجی حاضر نیست با ما کار کند “.

پاسدار زاکانی هم‌چنین با اشاره به پرونده کرسنت مربوط به رشوه خواری پسر رفسنجانی گفت: ”در این پرونده سه نفر رشوه دریافت می‌کردند که دونفر آنها را نمی‌شناسیم که از این دو نفر یک نفرشان در خارج از کشور بوده و نفر سوم که رشوه دریافت می‌کرده نیز مهدی هاشمی بوده است“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر