۱۳۹۵ اردیبهشت ۴, شنبه

فراخوان رئیس کمیسیون خارجی و شماری از نمایندگان پارلمان عراق به اتخاذ اقدامات ضروری برای حفاظت و تأمین حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی



رئیس کمیسیون خارجی پارلمان عراق و شماری از نمایندگان پارلمان عراق از فراکسیونهای مختلف؛ به اتخاذ اقدامات ضروری برای حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی و تأمین حقوق آنها فراخوان دادند.


حسن شویرد رئیس کمیسیون خارجی پارلمان عراق خواستار آزادی تردد ساکنان لیبرتی شد و گفت: سازمان ملل در مورد این پرونده مسئول است و بایستی به تعهدات و مسئولیتهایش در این زمینه قیام کند تا قید و بندهایی که بر ساکنان کمپ اعمال می‌شود، به پایان برسد.

رئیس کمیسیون خارجی پارلمان عراق خواستار تامین حقوق انسانی و حفاظتهای ضروری برای ساکنان لیبرتی شد و تأکید کرد: این به نفع عراق نیست که وجهه بین‌المللی‌اش با اعمال محدودیتها و اقدامات غیرقانونی مخدوش شود.

خانم دکتر تافگه احمد میرزا رئیس کمیسیون سازمانهای غیر دولتی در پارلمان عراق گفت: ساکنان لیبرتی پناهنده هستند و در این رابطه مسئولیتهایی متوجه دولت عراق است که مهمترین آنها تامین حفاظت لازمه و اتخاذ تدابیر ضروری و فوری است .

خانم تافگه سازمانهای انسانی بین‌المللی و عراقی را نسبت به توجه بیشتر به کمپ لیبرتی و رفع محاصره و محدودیتها فراخواند و تأکید کرد که تامین نیازمندیهای پایه‌یی زندگی و بهداشت و درمان برای ساکنان لیبرتی نیز از تعهدات مشخص عراق و طرفهای بین‌المللی است.

عبدالباری الزیباری عضو پارلمان عراق از فراکسیون کردی نیز طی یک موضع‌گیری مطبوعاتی تأکید کرد: عراق نسبت به اجرای معیارها و قوانین بین‌المللی از جمله قوانین حقوق‌بشر در قبال ساکنان لیبرتی التزام دارد و باید از حقوق آنها برای برخورداری از سلامت و امنیت ضروری حفاظت کند. زیباری از دولت عراق خواست به آن چه کشور عراق برای احترام به قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری ذیربط امضاء کرده است، ملتزم باشد.

احمد السلمانی پارلمانتر از اتحاد نیروهای عراقی ـ فراکسیون نیروهای سنی در پارلمان عراق در یک موضع‌گیری مطبوعاتی اظهار داشت: دولت عراق باید برای پناهندگان لیبرتی آزادی کامل تردد قائل شود و کلیه محدودیتهای تحمیلی بر آنان را لغو کند. وی افزود: رژیم ایران باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد و مجاز به هیچ‌گونه دخالتی در مورد وضعیت پناهندگان ایرانی در لیبرتی نیست.

عبدالکریم عبطان نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الوطنیه نیز از دولت عراق و سازمان ملل خواستار تامین حفاظت کافی برای ساکنان در برابر هر گونه خطر محتمل شد و اضافه کرد: پناهندگان لیبرتی علاوه بر این‌که مشمول قوانین بین‌المللی هستند، بلکه میهمانان مردم عراق محسوب می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر