۱۳۹۵ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

نگرانی رژیم ایران از ادامه تحریمهای مالی و بانکی آمریکا

 
رژیم ایران امروز چهارشنبه1اردیبهشت95 در تلویزیون خود از ادامه تحریمهای مالی و بانکی آمریکا ابراز نگرانی کرد.
تلویزیون رژیم گفت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فرآیند آزادسازی پولهای ایران را پیچیده خواند و گفت: قرار نیست ایرانیها با انبوهی از وجه نقد مواجه شوند.

جان کربی: درباره میزان دارایی که در دسترس ایرانیها قرار خواهد گرفت اغراق شده و این رقم درست نیست ما از ماهها پیش گفتیم که رقم آن 100 یا 150میلیارد دلار نخواهد بود، بلکه 50 تا 55میلیارد دلار است.

بنابراین این رقم بسیار کمتر از آنچیزی است که می‌گویند، تخمین فعلی ما این است که تا کنون پس از 4ماه ایرانیها توانستند به حدود 3میلیارد دلار دسترسی پیدا کنند.

گوینده: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان طرحی را برای جلوگیری از دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا ارائه کرد.

در طرح اد رویس به‌عنوان قانون حفاظت از نظام مالی آمریکا از نقل و انتقال مالی ایران از طریق دلار جلوگیری می‌شود.

این طرح استفاده ایران از سامانه دلار در مبادلات را به توقف فعالیتهای موشکی و توقف آنچه که حمایت ایران از تروریسم خوانده شده منوط کرده است.
 
بیشتر بخوانید:

جان کری: رژیم ایران از داراییهای مسدود شده تنها ۳میلیارد دلار دریافت کرده است

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران از زمان اجرای برجام در ژانویه 3میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده را دریافت کرده است. مجموع این داراییها 55میلیارد دلار است.
جان کری در مورد نتایج توافق اتمی گفت: بعد از توافق اتمی مقدار اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران از 12تن به ۳۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است. رژیم ایران تا پیش از این، دو ماه برای آن که کار را تمام کند وقت داشت، اما الآن ”یک سال عقب است، و ما قابلیت آن را داریم که بدانیم به کدام سو می‌روند“.

دیدار جان کری و جواد ظریف در نیویورک

وزیران خارجه آمریکا و رژیم ایران روز سه‌شنبه 31فروردین 95 در نیویورک دیدار کردند. به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا دیدار جواد ظریف و جان کری پشت درهای بسته برگزار شد.
جان کری در آستانه این دیدار گفت:
بعد از توافق اتمی مقدار اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران از 12تن به ۳۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است. رژیم ایران تا پیش از این، دو ماه برای آن که کار را تمام کند وقت داشت، اما الآن ”یک سال عقب است، و ما قابلیت آن را داریم که بدانیم به کدام سو می‌روند“.

به گفته جان کری رژیم ایران از زمان اجرای برجام در ژانویه تنها 3میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده را دریافت کرده است. مجموع این داراییها 55میلیارد دلار است.

گزارشی از پیامدهای اعتراف رئیس بانک مرکزی رژیم به بی‌حاصل بودن برجام

باندهای درونی رژیم بر سر اظهارات رئیس کل بانک مرکزی رژیم مبنی بر بی‌حاصل بودن برجام به حملات متقابل به یکدیگر پرداخته‌اند.

کیهان خامنه‌ای با اشاره حرفهای سیف، رئیس کل بانک مرکزی رژیم در آمریکا، نوشت: اگر قرار باشد نظام به چرخه دلار در دنیا دسترسی نداشته باشد، پس پیشابرجام و پسابرجام چه تفاوتی می‌کند... اگر خط خطا مسدود نشود، به خط موازی خیانت و خدعه ملحق می‌شود و آنگاه آمریکا بیشتر تحریک خواهد شد. دولت محترم اکنون بر سر این دو راهی بزرگ است. (منبع: کیهان ۳۰/۱/۹۵)

یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای به نام وطن امروز نیز حرفهای سیف را برای آخوند روحانی بازی دو سر باخت توصیف کرد و نوشت: سوئیفت باز است اما کار نمی‌کند! این جمله چلانده شده تمام ابعاد مذاکرات هسته‌یی است. اکنون دولت در شرایطی قرار دارد که اگر احیانا رئیس کل بانک مرکزی را معزول دارد، عملاً مهر تاییدی بر سخنان نماینده خود در اجلاس واشینگتن زده است و اگر نسبت به آن سکوت کند، محتوای سخنان وی را پذیرفته است؛ این یعنی بازی 2 سر باخت. (منبع: وطن امروز ۳۰/۱/۹۵)

روزنامه حکومتی رسالت نیز در سرمقاله خود با اشاره به حرفهای سیف نوشت: ورود ما به مذاکره مستقیم با شیطان بزرگ از اساس اشتباه بوده و سبب پیگیری پروژه جامع نفوذ از طریق دوقطبی سازی در نظام شده است... چه کسی می‌تواند بگوید نقطه پایانی دومینوی برجام‌ها کجا خواهد بود. (منبع: رسالت ۳۰/۱/۹۵)

سپاه پاسداران نوشت: حرفهای سیف عجیب نیست. اجرای تعهدات، دست خالی نظام و مماشات مقامات (دولت روحانی)، دلایل جسارت آمریکا در نقض برجام است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر